Tekzen Büyümede Sınırları Zorluyor!

    Tekzen Büyümede Sınırları Zorluyor!

    by Viem Yatırım |9 Mayıs 2016 | Blogs special, Genel

    Türkiye’de yükselen bir ivmeyle gelişmekte olan yapı market sektörünün deneyimli oyuncuları arasında yer alan Tekzen, 2015 yılına dair açıkladığı büyüme hedeflerini adım adım hayata geçirmeye başladı. Kuruluşundan bu yana, ülkenin her iline ulaşma hedefiyle yola çıkan Tekzen’in İstanbul’dan Kars’a Muğla’dan Siirt’e uzanan bir mağaza ağı bulunmakta..
    Türkiye, yapı market sektöründe, yurtdışı yatırımcılar için cazibe merkezi olma konumu sürdürmeye devam etse de birçok yabancı yatırımcının Türkiyepazarından çekildiğine dair haberler gelmeye devam ediyor. Kimi markalar Türkiye pazarındaki yatırımlarını tamamen sona erdirme kararı alırken, kimileri de yenilen yüzüyle sektöre hareketlilik katmak üzere başarılı çalışmalarını sürdürüyor. Türkiye’nin yüzde yüz yerli sermayeli, ilk yapı market zinciri olan Tekzen ise uzun bir süredir pazarda edindiği deneyimin verdiği avantajla ilerlemesine tam sürat devam ediyor. DIY (Do It Yourself) sektörünün hızla gelişmesiyle ürün gamını bu yönde artıran, yerli sermayeli tedarikçileriyle sıkı işbirliğini sürdüren ve Türkiye’yi Avrupa pazarında da temsil eden Tekzen; yıl içerisinde büyüme haberlerini paylaşmaya devam ederek, sektördeki öncü isimler arasındaki rekabeti artıracağının sinyallerini veriyor.

    TEKZEN MAYIS AYINDA KIBRIS’TA AÇILIYOR

    Türkiye’nin %100 yerli sermayeli, ilk yapı market market zinciri olarak; ilerleyen aylarda, yurtiçi ve yurtdışında mağaza açılışlarına devam edeceklerini belirten Tekzen Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdürü Onur Mertoğlu; “Romanya ve Irak’ta bulunan mağazalarımıza yenilerini eklemek arzusundayız.
    Bu yıl, 10 yeni mağaza açma hedefindeyiz” diyerek sektördeki iddialı büyümelerini sürdürmeye devam edeceklerinin altını çiziyor. 1995 yılından bu yana doğru hedef ve stratejilerle, hem ülke ekonomisine hem de binlerce kişiye istihdam sağlayarak sektörde hızla ve emin adımlarla büyümeye devam eden Tekzen; ‘yapı market sektörünün en büyük satış alanına sahip’ ve ‘en yaygın yapı market zinciri’ ünvanlarını elinde bulunduran sektördeki tek marka…

    “2015 Şubat ayı itibariyle 51 ilde, 103 mağazayla hizmet vermeye devam ediyoruz. Türkiye’de toplam 200.000 m²’lik satış alanına sahip olan Tekzen, büyüme stratejileri doğrultusunda, Romanya’da mağaza açan ilk yerli marka olarak da adından söz ettiriyor. Yurtdışı yatırımlarına 2013’te, Kuzey Irak / Erbil Royal Mall mağazasını da ekleyen Tekzen, 2015 Mayıs ayında, Kıbrıs mağazasını açarak yurt dışı yatırımlarına bir yenisini daha katacak. 2014 yılı içerisinde Tekzen Yönetim Kurulu Başkanı Murat Gigin’in EDRA – Avrupa DIY Mağazalar Birliği’nde, yönetim kurulu üyeliğine seçilmesiyle birlikte Avrupa pazarında daha etkili rol oynamaya başladık ki bu kuruma Türkiye’den üye olan tek markayız” diyen Tekzen Genel Müdürü Mertoğlu; teknoloji alanında, 5 milyon TL’lik bir yatırımı gündeme alacaklarını, izleyecekleri yenileşmeyle internetin satış ayağında agresif büyüme yakalayacaklarını dile getiriyor. Offline alandaki bu yatırımlara rağmen online’daki gelişmelerin çok dikkat çekici olduğunun altını çizen Onur Mertoğlu; “Mağaza yatırımlarımızın yanı sıra 5 milyon TL civarında da teknolojik yatırımlarımız olacak. 2015’te online mağazacılıkta agresif büyüyeceğiz. Artık iş yapış modellerimiz internete doğru hızla kayıyor. Bunu ıskalayamayız” diyor.

     

    Share this post:

    Bir cevap yazın

    E-posta hesabınız yayımlanmayacak.